Főzd Magad Soványra

Ketogén receptek Felhő és Rea konyhájából

Ketogén rebellis epres sajttorta

2019. április 21. 22:18 - Főzd Magad Soványra

rebellis_epres_sajttorta_szelet2.jpgNemrég meséltem, hogy a családomnak szülinapokon kizárólag a citromhabos tortámat készíthetem. A mostani húsvéti hétvégére esett apukám születésnapja, aki nem mellesleg gyerekkorom óta szövetségesem különböző kisebb-nagyobb csínytevésekben. Felhívtam pár napja aput, hogy megvitassam vele az esedékes tortasütést (is) és miután vázoltam, hogy baromira unom a citromhabos tortát sütni, megegyeztünk, hogy "tortaforradalom" lesz. Az nem volt kérdés, hogy ketogén torta legyen. Eperszezon van, így az is egyértelmű volt (nekem), hogy eper kell bele. Apu minden kívánságát is figyelembe kellett vennem: "Csinálj amilyet akarsz, úgyis biztos finom lesz." (Kedves tőle hogy nem akar korlátozni. Bár lehet, hogy

teljesen hidegen hagyja a tortaművészetem... :D Mindegy is, nem akarom tudni.) Szóval így született a rebellis torta.

Hozzávalók egy 28 cm-es tortaformához
A tésztához
200 gramm darált dió
50 gramm kókuszreszelék (natúr, nem cukrozott!)
130 gramm kókuszzsír
2 egész tojás

A krémhez
500 gramm tejszínes krémsajt
150 gramm tejföl
100 gramm eritrit
4 egész tojás
2 evőkanál vanília aroma

A tetejéhez
500 gramm eper (ebből végül kb. csak a kb. 2/3 része kerül a tortára)
3 evőkanál zselatin por
100 mililiter cukormentes eperszörp
500 militer víz

A tészta rész hozzávalóit egy keverőtálban homogén masszává keverjük, majd egy sütőpapírral kibélelt 28 cm-es kapcsos tortaforma ajlán egyenletes vastagságban elterítjük. Kézzel egy kicsit lelapogatjuk, összetömörítjük. 175 fokos sütőben arany színűre sütjük. Ez nekem kb. 35 perc volt. (Eleinte habzott sütés közben, de nem kell izgulni ez fokozatosan elmúlik.)

Amíg a lap sül, egy kézi habverő segítségével elkeverjük a krém hozzávalóit. Megmossuk a száraktól megtisztítjuk és félbe vagdossuk az epreket. A kevésbé szép részeket helyben elpusztítjuk :) 

Ha a tészta szép arany színű (és megkeményedett) akkor ráöntjük a kikevert krémet és további 40-45 percig sütjük. Akkor jó, ha a krém teteje aranyszínű (még éppen nem barnul) és ha megszúrjuk a krémet egy fogpiszkálóval, akkor nem marad rajta semmi. Amíg a sütés tart, további eper részeket dézsmálhatunk, de vigyázni kell, hogy maradjon a tortára is.

Amikor a sütés elkészült, elrendezzük a torta tetején az epreket. (A tortaforma oldalát nem távolítjuk el, még szükségünk van rá.) A zselatinport a vízzel folyamatos keverés közben felforraljuk és beleöntjük az eperszörpöt. Ezt az elegyet táöntjük az eper tetejére úgy, hogy minden gyümölcsszem tetetjét belepje.

A szobahőmérsékletűre hült tortát hűtőben legalább 3-4 órát hűtjük. (Én este lefekvés előtt sütöttem, szóval egész éjjel meg egész délelőtt hűtöttem.) A kihült torta és a forma oldalsó része között egy vékony pengéjű éles késsel óvatosan "befurakodunk" hogy finoman elválasszuk. A kapcsot csak ezután nyitjuk ki és vesszük le a forma oldalát. A tortaforma alját én rajta hagytam, azzal együtt tettük tányérra nem mertem megpróbálni leszedni. Ha egy profi cukrász olvassa ezt a bejegyzést, légyszi írja meg, hogy mi a kockázatmentes leválasztási technika.

rebellis_epres_sajttorta.jpg

Főzd magad soványra!
Rea

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://fozdmagadsovanyra.blog.hu/api/trackback/id/tr6914778910

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása